آیا می دانستید؟
 
درباره وبلاگ


سلام خدمت دوستان عزیز وبلاگی که مشاهده می کنید به منظور دستیابی هر چه بهتر شما به گزارش کارهای آزمایشگاه ها و جزوات دروس رشته ی بیوتکنولوژی ایجاد شده است. امیدوارم مفید واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
بیوتکنولوژی (بیوتکنولوژی میکروبی)
علم و فناوری




* بزرگ ترین حیوانی که هنوز در جهان زندگی می کند، "وال آبی" است. طول بدن این حیوان تا 30 متر و پس از رشد کامل ،وزنی حدود 150 تن دارد.

* بلندترین حیوان جهان "زرافه" است. زرافه از ارتفاعی حدود شش متر به زمین نگاه می کند.

* "پیش زیان" هاکوچکترین حیواناتند.آنها به قدری ریزند که تنها با میکروسکوپ های قوی دیده می شوند.بعضی از "پروتوزوآ ها"آن قدر کوچکند که اندازه 5000 عدد از آنها کمتر از یک سانتی متر است.

* اندکی از حیوانات قادرند بیش از انسان عمر کنند. یک حیوان خاص وجود دارد که خیلی بیش از انسان عمر می کند. این حیوان "لاک پشت غول آسا" نام دارد. این لاک پشت ها می توانند بیشتر از 200 سال عمر کنند.

* تیز پرواز ترین حیوانات جهان، پرندگانی هستند که "پرستوک" نامیده می شوند. پرستوک که در آسیا زندگی می کند ، قادر است با سرعتی بیش از 160 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

* ورزیده ترین قهرمان سرعت حیوانات در خشکی ، "یوزپلنگ" است. این گربه وحشی می تواند با سرعتی معادل 100 کیلومتر در ساعت در مسافت های کوتاه بدود.

* بزرگ ترین پرنده جهان ، بزرگتر از آن است که بتواند پرواز کند. این حیوان "شتر مرغ" است ، که آزاد در چمنزار های آفریقا زندگی می کند. شتر مرغ در حالت ایستاده قدی بلند تر از 5/2 متر دارد و وزنش بیش از 150 کیلو گرم است.

* کوچکترین پرنده، آن قدر کوچک است که وزنی حدود یک حبه قند دارد. این پرنده " مرغ مگسخوار" نامیده می شود که بدنش تقریبا هم اندازه مگس است. با وجود منقار و دم بلندش ، طول این پرنده تنها شش سانتی متر است.

* "مرغ طوفان سرگردان" در بین پرندگان بلند ترین بال ها را دارد. طول بال های او گاه بیش از 5/3 متر است.

* طولانی ترین مسافت مهاجرت جهان مربوط به "چلپله دریایی قطبی" است، که همه ساله از قطب شمال به قطب جنوب مهاجرت می کند و باز می گردد. این پرنده در هر سفر خود شاید بیش از 19 هزار کیلومتر را طی کند.

* بلند ترین مارجهان "آناکوندا" یا "بو آی آبی" است، که در باتلاق ها و رود های آمریکای جنوبی زندگی می کند. طول بدن این حیوان گاه به 11 متر می رسد.

* بزرگترین دماغ اندازه گیری شده در حیوانات ، دو متر است. البته واضح است که این دماغ به فیل تعلق دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, :: 12:26 ::  نويسنده : عطیه رجائی